torsdag 30 april 2020

Bullet Journal för planering

Det kan vara väldigt svårt att hålla koll på allt som händer och allt som ska göras när man studerar men vad jag gör för att underlätta är att planera i min Bullet Journal. Det fungerar så klart minst lika bra med en färdig kalender eller liknande. Det jag dock gillar med att använda en Bullet Journal är att jag har full frihet och kan bestämma själv hur den ser ut och hur jag använder den. Nu tänkte jag dela med mig av hur jag använder min Bullet Journal för att underlätta för mig själv medan jag är här i Auckland med EF.

Först och främst så har en en planering för hela månaden där jag får en överblick över vad som kommer hända. Sedan har jag även veckovisa planeringar där jag mer detaljerat skriver ner vilka lektioner jag har och vilka läxor eller projekt jag behöver ha klara och när jag ska jobba på dem. För mig fungerar det här verkligen för att hålla koll på allt så man inte missar att göra sina läxor även om man planerat att göra något annat efter skolan.

Jag har också en sida där jag skriver ner alla mina utgifter under varje månad, på så sätt kan jag hålla koll på vad mina pengar går till och om det är någonstans jag skulle behöv spendera mindre för att ha mer pengar över till något annat. Det här är väldigt bra speciellt när man är på en längre språkresa som jag är med EF eftersom man vill vara säker på att pengarna räcker. Min Bullet Journal är dessutom på engelska eftersom det helt enkelt är enklare så när jag pratar engelska hela dagarna.

Sist men inte minst så har jag också ett uppslag för att följa upp hur jag mår varje dag samt om jag tränar, läser och skriver regelbundet precis som jag borde. Eftersom denna är för maj månad som inte har börjat än (sista april idag) så har jag inte fyllt i den än men när månaden är slut så är detta uppslag förhoppningsvis fullt med färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar