lördag 25 januari 2020

Waitomo Cave och Kiwi House

I söndags åkte jag och några av mina kompisar på en resa, bokad genom EF, till Waitomo Cave och Kiwi House, som båda ligger i staden Otorohanga utanför Auckland. Vi möttes upp utanför skolan tidigt på morgonen för att bli upphämtade med buss. Bussresan tog cirka två och en halv timme. Vårt första stopp var Waitomo Cave, en grotta känd för sina lysmaskar. Tyvärr fick man inte ta några bilder i själva grottan, utan endast utanför. Bilden i vänstra övre hörnet är välkomstskylten där det bland annat stod "Välkommen" på svenska. Bilden nere i högra nedre hörnet är från Waitomo Caves hemsida, bara för att ge er en bild av hur det såg ut i själva grottan. Bilden i högra övre hörnet är en bild jag tog när vi hade klivit ur båten utanför grottan, och bilden i vänstra nedre hörnet är jag och mina vänner utanför grottan.

https://www.waitomo.com/experiences/waitomo-glowworm-caves

Efter att besökt grottan hoppade vi återigen in i bussen för att åka vidare till Kiwi House, som en liten djurpark fast endast med fåglar och några reptiler där de har mörkerrum för Kiwi fåglarna. Kiwifåglarna är nattdjur så därför finns de i mörkerrum så att man kan se dem även fast det egentligen är mitt på ljusa dagen. Tyvärr fick man inte ta bilder i mörkerrummen heller, men det var riktigt coolt att få se kiwi fåglar och en kom till och med riktigt nära. Nedan är två bilder från själva parken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar