torsdag 19 mars 2020

Kelly Tarlton Akvarium och Mission Bay

En helg bestämde sig jag och två av mina kompisar för att besöka Kelly Tarlton's Aquarium, ett beslut jag är så glad att vi tog! Akvariumet var helt fantasktiskt, och jag tror att min favoritdel var delen med pingvinerna. Men som man kan se i tredje bilden så hade de också en tunnel där hajar (andra bilden) simmade precis ovanför en. Något som också var bra var att vi fick ett nedsatt pris eftersom vi hade våra studentlegitimationer som vi fått av EF.

Efter att vi var klara med akvariumet bestämde vi oss för att besöka den närliggande stranden Mission Bay och bada lite. Eftersom årstiderna här är omvända mot hemma i Sverige har vi alltså haft sommar här under månaderna som i Sverige är vinter. Vi har därmed haft omkring 25 grader och sol de flesta dagar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar