torsdag 2 april 2020

Nya Zeeland lockdown och online lektioner

Vi har nu haft en hel vecka av lockdown här i Nya Zeeland och har under den här tiden haft våra lektioner med EF online istället för på plats. Detta är såklart något som många har åsikter om men personligen så tycker jag faktiskt att det har fungerat riktigt bra. Vi använder oss av en app som heter zoom där vi har som en videokonferens med våra lärare och klasskamrater. Vår lärare kan även dela upp oss i mindre grupper för grupparbeten osv. Självklart går det inte riktigt att jämföra med vanliga lektioner på plats i ett klassrum men med tanke på omständigheterna så fungerar det mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra.

En annan positiv aspekt av det hela är att jag lärt känna flera av mina klasskamrater bättre nu än vad jag hade tidigare. På grund av allt som händer så vill vi alla bara skapa en god stämning och vara där för varandra, dessutom kan man ganska lätt bli lite sällskapssjuk, därför är det så trevligt att prata med sina klasskamrater om hur de upplever det hela och vad de har för tips för att underhålla sig själv under denna lockdown.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar